“Szybka” owsianka do pracy

Do pracy wychodzę zawsze w pośpiechu, zazwyczaj bez specjalnie przygotowanego posiłku, naprędce chwytając dwa jabłka. Skutkuje to tym, że za posiłek służy mi kawa (całe szczęście całkiem smaczna) latte z “firmowego” ekspresu, którą traktuję jak “deser”. Na jabłka mam czas jak już wychodzę z pracy. Zachodzę wtedy do kuchni, myje oba i zjadam jedno w drodze do samochodu a drugie podczas trasy do domu. Wiem, że takie odżywianie jest niezdrowe, i “walczę” ze sobą, żeby pomyśleć o jedzeniu rano.

Stąd właśnie wziął się pomysł na tą “szybką” owsiankę. Bez gotowania, bez pieczenia, na zimno, przygotowana w 2 minuty… a pomimo to bardzo smaczna. Do tego stopnia smaczna, ze chciałam zatytułować ten wpis “Zakochana w owsiance”. To idealne rozwiązanie na posiłek, przygotowany na kilka minut przed wyjściem z domu. Sama swój przygotowuje w słoiku. Wystarczy wtedy w pracy otworzyć słoik i wyłożyć owsiankę do miseczki… albo po prostu wymieszać i zjeść ją prosto ze słoika…

Polecam ją wszystkim zapracowanym czy zwyczajnie “zalatanym” osobom, które czują, że przydałoby im się “trochę” zdrowego jedzenia na co dzień.

Produkty na jedna porcję:

– 1/2 szklanki płatków owsianych górskich

– 1/2 szklanki mleka

– 2 łyżki prażonych jabłek w kawałkach

– 1 łyżeczka miodu

– 1 łyżeczka cynamonu

Sposób przygotowania:

Płatki wsypujemy do słoika, zalewamy mlekiem.

Na wierzch kładziemy jabłka.

Posypujemy cynamonem i polewamy miodem.

Tak przygotowaną owsiankę zamykamy na 2-3 godziny, do momentu “posiłku w pracy” (albo domu, czasem zostawiam ją na noc i rano mam gotowe śniadanie).

Smacznego:)

22 Replies to ““Szybka” owsianka do pracy”

  1. Cieszy, że nie ja jedna praktykuję 🙂 Ostatnio jem płatki zmielone samodzielnie, zalane ciepłą wodą wieczorem, dnia poprzedniego – polecam 🙂 SMACZNEGO

  2. całe szczęście że na rynku są dostępne płatki owsiane bezglutenowe, jestem od nich uzależniona, szkoda że w wersji bezglutenowej są takie drogie 🙁

  3. Rewelacyjny przepis na szybkie śniadanie. Mogę tylko potwierdzić:) Właśnie siedzę w pracy zajadam te pyszności bo przygotowałem to rano. Wielkie dzięki za genialną alternatywę kanapek. Wpisuję do swojego harmonogramu śniadaniowego:)

    1. Do owsianki można dodać i jabłka surowe-tylko pokrojone czy starte na tarce lub jakiekolwiek owoce, które wydadzą nam się wystarczająco smaczne, albo pokruszoną czekoladę, sok itp;)

  4. Wygląda na znakomitą przekąskę. W takim wydaniu jeszcze nie próbowałem i mam nadzieję, że będzie mi dane spróbować. Tą przekąskę trzeba będzie chyba przygotować dzień wcześniej i wsadzić do lodówki prawda? bo jak z samego rana przygotować prażone jabłka?:)

    1. Prażone jabłka można ew. kopić, a zrobienie tego samemu to też kilka minut. Jedno lub 2 jabłka obrać i pokroić w kawałeczki, wrzucić do garnka, dodać miodu lub cukry trzcinowego, dolać kapkę wody i chwile pomieszać nad gazem. Zmiękną szybko i tez będą się “nadawać” 🙂

  5. Poza tym, że przepis wygląda apetycznie to cały blog stoi na naprawdę wysokim poziomie!
    Aż szkoda tak bogatą treść i świetne zdjęcia ubierać w ten, trochę już archaiczny, wordpressowy motyw – takie moje osobiste zdanie – myślę, że całość wyglądałaby szalenie profesjonalnie gdyby tylko motyw był bardziej świeży 🙂

  6. Ja też nie mam czasu na posiłek rano, a co dopiero by sobie zrobić go. Najczęściej jak idę do pracy to kupuję jakąś bułkę, jogurt i owoc. Na pewno spróbuję twoją owsiankę. Ale najpierw zaleje chyba płatki owsiane ciepłym mlekiem by zmiękły trochę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.