Pieczone warzywa… Efektowny i zdrowy dodatek do mięsa

Pieczone warzywa z serem halloumi pierwszy raz widziałam u Nigelli Lawson. Jej danie zawsze było dla mnie kuszącym wzorem ale robiłam je po swojemu. Brałam, dostępne u nas, sezonowe warzywa, które akurat miałam pod ręką i zapiekałam je do miękkości. Efekt wizualny jest doskonale rustykalny a smak nieziemski. Ich zaletą jest fakt, że się nie rozpadają (jak czasem te gotowane w wodzie), zachowują swój smak i właściwości. Myślę, że to doskonały pomysł na podanie warzyw na niedzielny proszony obiad z Rodzicami czy Teściami albo na jakąkolwiek inną “imprezę z obiadem”:)

“Moje” składniki (każdy może dobrać je według własnych upodobań:):

– 5 średnich ziemniaków

– 5 średnich marchewek

– 2 małe cukinie

– 2 duże czerwone cebule

– 2-4 ząbków czosnku

– 4 łyżki oliwy

– przyprawy: sól, pieprz, zioła prowansalskie

Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do temperatury 220 st. Celsjusza. Ziemniaki, marchew, cukinie umyć z wierzchu i pokroić w średniej wielkości kawałki. Cebule pokroić na ćwiartki i obrać z wierzchniej warstwy skórki. Czosnek zgnieść. Wszystkie warzywa wrzucić do naczynia żaroodpornego,  wymieszać ze sobą, polać oliwą i przyprawić delikatnie solą i pieprzem a hojnie ziołami prowansalskimi. Naczynie żaroodporne przykryć zwilżonym papierem do pieczenia. Zapiekać około godziny (do miękkości), po której można danie podawać na stół.

6 odpowiedzi do “Pieczone warzywa… Efektowny i zdrowy dodatek do mięsa”

  1. Ja też odkryłam ten sposób przyrządzania warzyw dzięki Nigelli 🙂 i na moim stole przez długi czas królowały takie dania “jednogarnkowe” z piekarnika (np. kurczak pieczony od razu z warzywami i ziemniakami). Szczególnie uwielbiam pieczony czosnek! Zawsze co najmniej główka idzie na blachę 🙂 pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.