“Szybka” owsianka do pracy

Do pracy wychodzę zawsze w pośpiechu, zazwyczaj bez specjalnie przygotowanego posiłku, naprędce chwytając dwa jabłka. Skutkuje to tym, że za posiłek służy mi kawa (całe szczęście całkiem smaczna) latte z “firmowego” ekspresu, którą traktuję jak “deser”. Na jabłka mam czas jak już wychodzę z pracy. Zachodzę wtedy do kuchni, myje oba i zjadam jedno w drodze do samochodu a drugie podczas trasy do domu. Wiem, że takie odżywianie jest niezdrowe, i “walczę” ze sobą, żeby pomyśleć o jedzeniu rano.

Stąd właśnie wziął się pomysł na tą “szybką” owsiankę. Bez gotowania, bez pieczenia, na zimno, przygotowana w 2 minuty… a pomimo to bardzo smaczna. Do tego stopnia smaczna, ze chciałam zatytułować ten wpis “Zakochana w owsiance”. To idealne rozwiązanie na posiłek, przygotowany na kilka minut przed wyjściem z domu. Sama swój przygotowuje w słoiku. Wystarczy wtedy w pracy otworzyć słoik i wyłożyć owsiankę do miseczki… albo po prostu wymieszać i zjeść ją prosto ze słoika…

Polecam ją wszystkim zapracowanym czy zwyczajnie “zalatanym” osobom, które czują, że przydałoby im się “trochę” zdrowego jedzenia na co dzień.

Produkty na jedna porcję:

– 1/2 szklanki płatków owsianych górskich

– 1/2 szklanki mleka

– 2 łyżki prażonych jabłek w kawałkach

– 1 łyżeczka miodu

– 1 łyżeczka cynamonu

Sposób przygotowania:

Płatki wsypujemy do słoika, zalewamy mlekiem.

Na wierzch kładziemy jabłka.

Posypujemy cynamonem i polewamy miodem.

Tak przygotowaną owsiankę zamykamy na 2-3 godziny, do momentu “posiłku w pracy” (albo domu, czasem zostawiam ją na noc i rano mam gotowe śniadanie).

Smacznego:)

22 odpowiedzi do ““Szybka” owsianka do pracy”

  1. Cieszy, że nie ja jedna praktykuję 🙂 Ostatnio jem płatki zmielone samodzielnie, zalane ciepłą wodą wieczorem, dnia poprzedniego – polecam 🙂 SMACZNEGO

  2. całe szczęście że na rynku są dostępne płatki owsiane bezglutenowe, jestem od nich uzależniona, szkoda że w wersji bezglutenowej są takie drogie 🙁

  3. Rewelacyjny przepis na szybkie śniadanie. Mogę tylko potwierdzić:) Właśnie siedzę w pracy zajadam te pyszności bo przygotowałem to rano. Wielkie dzięki za genialną alternatywę kanapek. Wpisuję do swojego harmonogramu śniadaniowego:)

    1. Do owsianki można dodać i jabłka surowe-tylko pokrojone czy starte na tarce lub jakiekolwiek owoce, które wydadzą nam się wystarczająco smaczne, albo pokruszoną czekoladę, sok itp;)

  4. Wygląda na znakomitą przekąskę. W takim wydaniu jeszcze nie próbowałem i mam nadzieję, że będzie mi dane spróbować. Tą przekąskę trzeba będzie chyba przygotować dzień wcześniej i wsadzić do lodówki prawda? bo jak z samego rana przygotować prażone jabłka?:)

    1. Prażone jabłka można ew. kopić, a zrobienie tego samemu to też kilka minut. Jedno lub 2 jabłka obrać i pokroić w kawałeczki, wrzucić do garnka, dodać miodu lub cukry trzcinowego, dolać kapkę wody i chwile pomieszać nad gazem. Zmiękną szybko i tez będą się “nadawać” 🙂

  5. Poza tym, że przepis wygląda apetycznie to cały blog stoi na naprawdę wysokim poziomie!
    Aż szkoda tak bogatą treść i świetne zdjęcia ubierać w ten, trochę już archaiczny, wordpressowy motyw – takie moje osobiste zdanie – myślę, że całość wyglądałaby szalenie profesjonalnie gdyby tylko motyw był bardziej świeży 🙂

  6. Ja też nie mam czasu na posiłek rano, a co dopiero by sobie zrobić go. Najczęściej jak idę do pracy to kupuję jakąś bułkę, jogurt i owoc. Na pewno spróbuję twoją owsiankę. Ale najpierw zaleje chyba płatki owsiane ciepłym mlekiem by zmiękły trochę.

Pozostaw odpowiedź Piotr z CV Szablony Team Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.